Grudzień 18 , 2017 wesele

Atrakcje na weselu

TOP 8 ORYGINALNYCH ATRAKCJI NA WESELU.

Niby możliwości jest sporo, ale jednak trudno wybrać coś ciekawego, niebanalnego, a przy tym nie rujnować kieszeni. Mam dla Was kilka propozycji – takie TOP 8 atrakcji na weselu.

1. Ceremonia w kościele wcale nie musi być standardowa, warto ją spersonalizować. I coraz więcej księży umożliwia wprowadzenie własnych elementów. Umówcie się z zespołem/organistą, aby 10-15 minut przed rozpoczęciem Mszy Świętej dali krótki recital, aby umilić gościom schodzenie się na ceremonię. Nie musi to być nic głośnego, cicha muzyka w tlę spełni swą rolę.

2. Orszak ślubny – najczęściej uroczyście do kościoła wchodzi sama Para Młoda, lub Pani Młoda prowadzona przez Tatę. Ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby ten moment był bardziej doniosły. Dajcie nacieszyć się tą chwilą także rodzicom, świadkom, czy rodzeństwu. Jednak nie przesadźcie z wielkością orszaku, bo nie jest to pokaz mody. Ważne, aby dobór osób biorących udział w orszaku był przemyślany.

Moja propozycja to zaangażowanie rodziców Pary Młodej. Mama Panny Młodej wchodzi pod rękę z Tatą Pana Młodego, potem Mama Pana Młodego prowadzi Pana Młodego i na końcu Tata prowadzi Pannę Młodą do ołtarza. Uroczyście i wśród najbliższych.

3. Spersonalizowane winietki z nazwiskami gości – najczęściej nawiązują do zaproszeń, coraz częściej wykorzystuje motyw wesela (kwiaty, owoce), a ja proponuję je spersonalizować. Tak, aby każdy gość czuł, że jest oczekiwany i nieprzypadkowy. Można napisać imiona i dodać do każdego jakiś powitalny zwrot, np. „Cieszymy się, że udało Ci się do nas dojechać Wujku!”, „Aniu, baw się dobrze i pamiętaj, że Twój Maluszek jest pod najlepszą opieką”, etc.

4. Karaoke – zamiast często spotykanych śpiewników, zorganizujcie karaoke zespołowe – DJ wyświetla tekst na ścianie i daje podkład muzyczny a goście śpiewają. Można też podzielić gości na grupy i urządzić mini konkurs. Z doświadczenia wiem, że ludzie lubią śpiewać, więc nie bójcie się, że nie będzie chętnych.

5. Fotobudka i ksiega gości – dwa w jednym – goście mogą od razu uzupełnić księgę gości zdjęciami, życzeniami. Dobrze przygotować jakieś materiały plastyczne tak, by każdy mógł ozdobić swój wpis. Taka pamiątka może być lepsza niż najbardziej profesjonalne zdjęcia.

6. Strefa chillout – dobrze, gdy sala weselna ma ogród lub taras. Częstym jest przygotowanie tzw. strefy chillout dla gości weselnych, żeby mogli odetchnąć na świeżym powietrzu. Przygotujcie kilka krzeseł/sof ogrodowych, małe stoliki, udekorujcie oświetleniem (podwieszane lub poustawiane lampiony wyglądają pięknie i nienachalnie) i poduchami – et voila… robi wrażenie!

7. Zdjęcia z Parą Młodą – aby nie były sztywne, sztampowe, warto poszukać jakiegoś rekwizytu/przedmiotu, aby atmosferę trochę ocieplić. Na jednym z naszych wesel taką rolę pełniła duża rama ze zniszczonego już obrazu. Niby nic zabawnego, a niesamowicie pomaga rozluźnić się gościom podczas zdjęć.

8. Zamiast zatrudniać artystów, specjalistów od atrakcji, przyjrzyjcie się talentom w Waszej rodzinie. Może ktoś ma talent aktorski i może zrobić krótki skecz angażujący publiczność? Może ktoś jest trenerem fitnessu lub tańca i może zaprosić gości do wspólnego układu choreograficznego? Na jednym z naszych wesel, Para Młoda dostała piękną niespodziankę od kuzynów, którzy przebrali się za zwierzęta i dali krótki popis swoich ukrytych talentów kabaretowych. Nie-do-zapomnienia!

A Wy co planujecie?